میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

حل مشکل مسکن و معیشت هنرمندان، اولویت دولت سیزدهم + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۶۸۸۲
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
حل مشکل مسکن و معیشت هنرمندان، اولویت دولت سیزدهم + فیلم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حل مشکل مسکن و معیشت هنرمندان و تامین رفاهیات اهالی فرهنگ همواره یکی از اولویت‌های دولت مردمی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدمهدی اسماعیلی که از ابتدای دولت سیزدهم بار‌ها بر تامین نیازمندی‌های اصحاب فرهنگ و هنر تاکید داشته، بار دیگر در جلسه هیات امنای صندوق اعتباری هنر بر تلاش دولت برای تامین مسکن هنرمندان و برطرف کردن مسائل رفاهی و معیشتی را تاکید کرد.

در حوزه معیشت و رفاه هنرمند اصلا خط قرمز ندارم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه معیشت و رفاه هنرمند اصلا خط قرمز ندارم. بار‌ها حتی در جلسات خصوصی هم گفته ام، من در حوزه معیشت و رفاه هنرمند اصلا خط قرمز ندارم، همه اصحابی که با ما سر و کار دارند اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، مطبوعات، فرهنگی‌ها، نویسنده‌ها و شاعران، برای مسائل معیشتی و رفاهی، هیچ فرقی بین هیچ کدام قائل نیستم.

هیچ هنرمندی در هیچ جای کشور تا پایان دولت مشکل مسکن داشته باشد

وی تاکید کرد: دولت محدودیتی برای حمایت از هنرمند ندارد؛ در پرند کلنگ ساخت ۱۸۰۰ واحد زده شد و در جلسه‌ای در یک ماه پیش که درباره مسکن هنرمندان بود، معاون اول رئیس جمهوری تکلیف کرد هیچ هنرمندی در هیچ جای کشور تا پایان دولت نباید مشکل مسکن داشته باشد.

اسماعیلی با بیان این‌که زیباترین سالن‌های کشور برای تئاتر و موسیقی ساخته می‌شود، گفت: در کرمان که بی نظیراست. همین‌ها را ببرید دوستان ببینند و افتخار کنند. در ارومیه و ساری.

ساخت بزرگترین کتابخانه غرب آسیا در اراک

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در اراک بزرگترین کتابخانه خاورمیانه که ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع است، ساختمان زیبایی مانند کتابخانه مرکزی یزد و کرمان که در حال آماده‌سازی است.

خبر‌های خوش مدیرعامل صندوق اعتباری هنر

جلسه هیات امنای صندوق اعتباری هنر در حالی دیروز برگزار شد، که سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل این صندوق هم نشست خبری تشریح دستاورد‌های صندوق در سال ۱۴۰۲ را برگزار کرد و توضیح داد که «۳۶ طرح و خدمت در صندوق انجام می‌شود که ۲۴ طرح آن از ابتدای دولت سیزدهم اضافه شده است، با موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی دهک‌های یک تا چهار کم درآمد جامعه متمرکز شدیم و هنرمندان در این گروه‌بندی، از سال آینده تحت پوشش طرح «نیک مهر» قرار می‌گیرند»

پوراحمدی گفت: ۴۶ هزار هنرمند و اعضای خانواده آنها در طرح درمان تکمیلی هستند و ۷۵ درصد هزینه‌های آنها را ما پرداخت می‌کنیم و رشد ۵۱ درصدی داشتیم. در سال ۱۴۰۲، ۱۰ هزار نفر به اعضا اضافه شده است و ۶۹۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شدند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به بهره‌مندی ۷۲۰ نفر از اعضای صندوق هنر از مزیت طرح حمایتی خودرو گفت: این افراد پیش‌پرداخت‌های خود را انجام داده‌اند و اردیبهشت سال آینده خودرو‌های خود را تحویل می‌گیرند.

وی با بیان این‌که صندوق وابسته به دولت بوده و حمایت‌هایی که ارائه می‌کند، وابسته به آن است گفت: هنرمندان آسیب دیده در سیستان و بلوچستان به زودی شناسایی می‌شوند و به طور مستقیم یا از طریق ادارات کل و رابطان، مبالغ مختلفی به این هنرمندان کمک می‌شود. امسال ۱۳ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض بویژه برای مناطق محروم پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->